從一休那裡看到這段三分鐘的影片,看的過程淚水不自覺得一直湧出,就在辨公室裡。

我MSN給一休說:『吼~都是你啦!害我在辨公室裡哭。』

大家如果有三分鐘,就先看一下這個短片,再聽我說我的心情,因為我很想知道你看到什麼?


歌名:I Can Only Imagine

歌詞:
I can only imagine
What it would be like
When I walk, by Your side
I can only imagine
What my eyes would see
When Your face, is before me
I can only imagine

Surrounded by Your glory
What will my heart feel
Will I dance for You, Jesus?
Or in awe of You be still
Will I stand in Your presence
To my knees will I fall
Will I sing Hallelujah
Will I be able to speak at all
I can only imagine

I can only imagine
When that day comes
And I find myself
Standing in the son
I can only imagine
When all I will do
Is forever, forever worship You
I can only imagine



我邊看著這段影片,腦中邊翻騰著許多念頭,心中有很多情緒。

我想到我的女兒,如果,這是我的孩子,我有沒有帶著他繼續在人間闖盪、追求夢想的勇氣?即使知道這是一條又長又遠的路,辛不辛苦己經不在話下,當媽媽可以有多大的勇氣,不去看缺憾只看見孩子的可能性

其實,我知道我可以的。或許我不是像Rick and Dick 一樣去創造這麼多的人生挑戰,不像Rick and Dick 帶著孩子去征服極限,但是我一定可以帶著孩子過美好的人生,不管生命是以什麼樣的形式存在。

所以,我知道如果這是我媽媽,她一定也可以這樣帶領那樣的我。

看著自己的孩子,懂得媽媽的愛。
不管這種情況有沒有發生,愛是真實存在。

安妮的延伸閱讀。
arrow
arrow
    全站熱搜

    莫莫 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()